جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • خدمات مشاوره
    • مشاوره مدیریت عملکرد
    • مشاوره استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵
    • مشاوره استاندارد ایزو ۱۷۰۴۳
    • مشاوره استاندارد ایزو ۹۰۰۱
    • مشاوره استاندارد ایزو ۱۵۱۸۹
  • دوره‌های آموزشی
    • آموزش‌های استاندارد ایزو 17025
    • آموزش‌های استاندارد ایزو 15189
    • آموزش‌های استاندارد ایزو 17043
    • دوره‌های آموزشی ابزارهای کیفیت
    • دوره های آموزشی مدیریتی
  • دانلودها
    • دانلود کتاب ها
    • دانلود راهنماها
    • دانلود استانداردها
    • دانلود نرم افزارهای کاربردی
    • دانلود جزوات آموزشی مفید
    • نرم افزار محاسبه عدم قطعیت
  • خبرها
  • مقالات
  • تماس با ما
آکادمی دکتر دستمردی

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

یا

ارسال مجدد کد یکبار مصرف (00:90)

ثبت نام

ارسال مجدد کد یکبار مصرف (00:90)
  • 09125446045
  • info@dastmardi.ir
آکادمی دکتر دستمردی
  • خانه
  • خدمات مشاوره
    • خدمات مشاوره

      مشاوره مدیریت عملکرد در سازمان

      1 دوره

      مشاوره استاندارد ایزو 9001

      1 محصول

      مشاوره استاندارد ایزو 17043

      1 محصول

      مشاوره استاندارد ایزو 17025

      1 محصول

      مشاوره استاندارد ایزو 15189

      1 دوره
      • دوره‌های آموزشی
        • دوره‌های آموزشی ابزارهای کیفیت
        • آموزش‌های مراکز آزمون مهارت بر اساس استاندارد ایزو 17043
        • آموزش‌های آزمایشگاهی بر اساس استاندارد ایزو 17025
        • آموزش‌های آزمایشگاهی بر اساس استاندارد ایزو 15189
      • نرم افزارهای کاربردی
      • مشاوره استاندارد ایزو 17043
      • مشاوره استاندارد ایزو 15189
      • مشاوره استاندارد ایزو 9001
      • مشاوره مدیریت عملکرد در سازمان
      • کتاب‌ها و راهنماها
      • مشاوره استاندارد ایزو 17025
      • خدمات مشاوره
  • خدمات آموزشی
    • آموزش‌های استاندارد ایزو 17025
      • آشنایی با الزامات استاندارد ایزو 17025
      • مدیریت ریسک و قواعد تصمیم گیری
      • تصدیق و صحه گذاری روشهای آزمون
      • اطمینان از اعتبار نتایج آزمون در آزمایشگاه
      • ارزشیابی عدم قطعیت اندازه گیری به روش GUM
      • آشنایی با روش‌های آماری در مقايسات بين آزمايشگاهی
      • ارزشیابی عدم قطعیت اندازه گیری به روش بالا به پایین
      • تربیت ارزیاب فنی آزمایشگاه بر اساس استاندارد ایزو 17025
      • آموزش ممیزی داخلی آزمایشگاه بر اساس استاندارد ایزو 17025
      • ارزشیابی عدم قطعیت اندازه گیری در آزمون های میکروبیولوژی
    • آموزش‌های استاندارد ایزو 15189
      • ارزشیابی عدم قطعیت اندازه گیری در آزمایشگاه پزشکی
      • تصدیق و صحه‌گذاری روش آزمون در آزمایشگاه پزشکی
    • دوره های آموزشی مدیریتی
      • آشنایی با الزامات استاندارد ایزو 9001
      • دوره آموزش مدیریت عملکرد کارکنان
    • دوره‌های آموزشی ابزارهای کیفیت
      • کنترل فرایند آماری با نرم‌افزار Minitab
      • طراحی و تحلیل آزمایشها با نرم‌افزار Minitab
      • نمونه برداری پذیرشی با نرم‌افزار Statgraphics
      • تجزیه و تحلیل سیستم اندازه‌گیری با نرم‌افزار Minitab
    • آموزش‌های استاندارد ایزو 17043
      • آموزش روش‌های آماری در آزمون مهارت
  • دانلودها
    • دانلود کتاب ها
    • دانلود راهنماها
    • دانلود استانداردها
    • دانلود فیلم های آموزشی
    • دانلود جزوات آموزشی مفید
    • دانلود نرم افزارهای کاربردی
    • نرم افزار محاسبه عدم قطعیت
  • مقالات
  • خبرهای آکادمی
  • تماس با ما
آخرین اطلاعیه ها
جهت نمایش اطلاعیه باید وارد سایت شوید
شروع کنید
0

وبلاگ

آکادمی دکتر دستمردی > مقالات > چگونگی بررسی تفاوت معنادار آماری در دو معادله رگرسیون خطی

چگونگی بررسی تفاوت معنادار آماری در دو معادله رگرسیون خطی

05/11/1394
ارسال شده توسط dastmardi
مقالات، اطمینان از اعتبار نتایج - تضمین کیفیت نتایج آزمون و کالیبراسیون، تجزیه و تحلیل سیستم های اندازه گیری، طراحي و تجزيه و تحليل آزمايش ها
scatter constant dift چگونگی بررسی تفاوت معنادار آماری در دو معادله رگرسیون خطی

1- مقدمه

اگر آنالیز رگرسیون خطی را انجام دهید، ممکن است به مقایسه عرض از مبداء و شیب خطوط رگرسیون های متفاوت نیاز داشته باشید. تصور کنید یک رابطه بین X و Y وجود دارد. حال فرض کنید که می‌خواهید تعیین کنید آیا این تفاوت معنادار آماری در دو معادله رگرسیون تحت شرایط متفاوت وجود دارد یا نه؟ این شرایط متفاوت می‌تواند دو محیط متفاوت، دو روش آزمون متفاوت، دو فرایند تولیدی متفاوت، دو اپراتور متفاوت یا متغیرهای کیفی مشابه دیگر باشند که می‌خواهید تعیین کنید که رابطه بین X و Y تحت تاثیر این متغیرهای کیفی متفاوت قرار گرفته است یا خیر.

به عنوان مثال شما ممکن است بخواهید ارزیابی کنید که آیا رابطه قد و وزن بازیکنان فوتبال با رابطه قد و وزن افراد عادی در جامعه از نظر آماری تفاوت معناداری دارد یا خیر؟

شما می توانید به صورت چشمی عرض از مبداء و شیب خطوط رگرسیون را با هم مقایسه کنید. با این حال، باز هم نیاز به انجام آزمون‌های آماری جهت بررسی وجود تفاوت معنادار است. آزمون‌های فرض آماری کمک خواهند کرد که تفاوت‌های واقعی را از تفاوت‌های ناشی از خطای نمونه برداری در یک سطح اطمینان مشخص، تعیین کنید.

در این پست، نشان داده خواهد شد که چگونه می‌توان رابطه‌های بین مدلهای مختلف رگرسیون را با هم مقایسه کرد و وجود یا عدم وجود تفاوت معنادار آماری را تعیین نمود. خوشبختانه این آزمون‌ها به راحتی با نرم افزار آماری Minitab قابل انجام است.

برای انجام این کار در این پست از یک مثال استفاده شده است (دانلود فایل مثال) که در آن دو متغیر ورودی و خروجی در یک فرایند فرضی وجود دارند. قرار است رابطه بین این دو متغیر را در دو شرایط متفاوت (به عنوان مثال دو روش آزمون متفاوت) با هم مقایسه شوند.

2- مقایسه عرض از مبدا دو خط در آنالیز رگرسیون ها

هنگامی که عرض از مبداء در دو معادله رگرسیون مختلف متفاوت است، نشان دهنده آن است که دو خط رگرسیون در جهت محور Y به سمت بالا یا پایین جابه‌جایی دارند. در نمودار زیر، می‌توان مشاهده نمود که متغیر خروجی تحت شرایط B (روش آزمون B) بالاتر از شرایط A (روش آزمون A) برای هر یک از مقادیر ورودی داده شده است. هدف تعیین آن است که آیا این تغییر مکان عمودی از نظر آماری معنادار است؟

scatter_constant_dift

جهت آزمون تفاوت بین ضرایب عرض از مبداء، فقط نیاز به یک متغیر جهت طبقه‌بندی شرایط مختلف وجود دارد که این متغیر بایستی از نوع وصفی باشد. برای مثال‌های استفاده شده در این پست یک متغیر وصفی برای تعیین شرایط (A or B) در هر یک از مشاهدات بکار گرفته شده است.

برازش مدل رگرسیونی در نرم افزار MINITAB از مسیر زیر برای مثال ارائه شده قابل انجام است:

 Stat > Regression > Regression > Fit Regression Model

 response variable: Output

continuous predicotr: Input

categorical predictor: Condition

در خروجی آنالیز رگرسیون ابتدا جدول ضرایب بررسی می‌شود:

coeff_constant_dift

این جدول نشان می دهد که رابطه بین دو متغیر ورودی (Input) و خروجی (Output) با توجه به آنکه مقدار P-Value برابر با ۰٫۰۰۰ شده است، از نظر آماری معنی دار می باشد.

ضریب عرض از مبداء برای متغیر وصفی شرایط مختلف برابر ۱۰ و مقدار P-Value آن (۰٫۰۰۰) می‌باشد که نشان می‌دهد عرض از مبداء در دو معادله رگرسیونی بدست آمده تفاوت معناداری دارند و فرضیه صفر که برابری عرض از مبداء‌ها در دو معادله رگرسیونی است، رد می شود. همچنین می توان تفاوت بین دو ضریب عرض از مبداء را در جدول معادله رگرسیون زیر نیز مشاهده نمود.

equ_constant_dift

3- بررسی تفاوت معنادار آماری در دو معادله رگرسیون

نمودار زیر را در نظر بگیرید، یک مقدار واحد برای متغیر ورودی در دو معادله پاسخ های متفاوتی را ارائه می دهند. به نظر می رسد افزایش یک واحد در متغیر ورودی در وضعیت B افزایش بیشتری را نسبت به وضعیت A دارد. این شرایط در نمودار به صورت بصری مشخص است، بررسی وجود تفاوت آماری معنادار در شیب دو معادله خط مدنظر است.

scatter_slope_dift

انجام آزمون آماری تفاوت بین ضرایب شیب خط به نظر مشکل است؛ اما در واقع این امر بسیار ساده و مشابه با مثال قبل قابل انجام می‌باشد و تنها بایستی تعیین کرد که آیا ضرایب شیب خط وابسته به متغیر وضعیت است. در علم آمار، زمانی می گویند که تاثیر یک متغیر وابسته به متغیر دیگر است، که اثر متقابل (interaction) وجود داشته باشد. لذا آنچه که باید انجام دهیم آن است که تعیین کنیم که آیا اثر متقابل بین دو متغیر Input*Condition وجود دارد یا خیر.

در MINITAB می‌توان وجود اثر متقابل را در پنجره تجزیه و تحلیل داده ها رگرسیون بررسی کرد. بعد از آنکه مدل رگرسیون برازش گردید وجود یا عدم وجود اثر متقابل (interaction) به راحتی قابل کنترل است.  برای مثال به جدول زیر توجه نمایید.

coeff_slope_dift

جدول فوق نشان می دهد اثر متقابل بین دو متغیر (Input*Condition) از نظر آماری معنادار است؛ زیرا مقدار p = 0.000 می‌باشد. در نتیجه، فرض صفر رد و نتیجه گیری می‌شود که تفاوت بین ضرایب شیب خط (۱٫۵۳۵۹ و ۲٫۰۰۵۰) در دو معادله رگرسیونی برابر با صفر نمی‌باشد. همچنین مشاهده می‌شود تفاوت بین عرض از مبدا دو خط برای این مثال با توجه به آنکه (P = 0.093)است، از نظر آماری معنادار نمی‌باشد و تنها تفاوت معنادار موجود، تفاوت بین شیب دو خط است.

equ_coeff_dift

4- سخن پایانی

روش شرح داده شده در این پست برای مقایسه دو معادله روگرسیونی با نام روش حداقل مربعات معمولی شناخته می‌شود. در این روش فرض بر این است که خطای مشاهدات عمدتاً در محور y است و خطا مشاهدات در محور x ناچیز و قابل صرف نظر کردن است. اگر این فرض برقرار نباشد، بایستی از روش رگرسیون دمینگ استفاده نمود. تفاوت رگرسیون دمینگ با رگرسیون خطی ساده از این جهت است که خطای مشاهدات در هر دو محور x و y را در نظر می‌گیرد. این یک روش در مقایسه با رگرسیون خطی ساده کمی پیچیده‌تر است. در یک پست آموزشی دیگر به عنوان استفاده از رگرسیون دمینگ برای صحه گذاری روش های آزمونپرداخته شده است. در صورت وجود هر گونه پرسشی در خصوص رسم رگرسیون در آزمایشگاه می‌تواند سوالات خودتان در قسمت کامنت های این پست قراردهید. سعی خواهد شد تا جای ممکن به سئوالات مطرح شده پاسخ مناسب داده شوند. همچنین در صورت نیاز به برگزاری دوره تصدیق و صحه گذاری روش آزمون با نرم‌افزار Minitab برای کارکنان آزمایشگاه یا برای دریافت خدمات مشاوره استاندارد ایزو 17025 و مشاوره استاندارد ایزو 15189 می‌توانید با ما تماس بگیرید.

برچسب ها: تفاوت معنادار آماریرگرسیون
آواتار dastmardi
درباره dastmardi

اين سایت با هدف اشاعه مفاهیم مدیریت كیفیت در زمینه ارائه خدمات آزمايشگاهی و ترويج استانداردهای رایج در اين خصوص نظیر ISO/IEC 17025, ISO 15189 ایجاد شده است.خوانندگان عزيز، سعي می شود در این سایت اطلاعات تخصصی و بروز در زمینه‌های سيستم‌های مدیریت كیفیت در مراكز آزمايشگاهی، استانداردهای بین‌المللی ارائه خدمات آزمايشگاهی، ارزيابی و محاسبه عدم قطعیت اندازه گیری، نمونه‌برداری پذيرشی، كالیبراسیون تجهیزات اندازه‌گیری، طراحی آزمایش‌ها، اعتباربخشی روش‌های آزمون و تضمین كیفیت نتایج آزمون ارائه شود. اميدوارم با همكاري شما عزيزان و علاقه‌مندان، يك پايگاه اطلاعاتي مفيد و معتبر براي علاقمندان بحت مديريت كيفيت در مراكز آزمايشگاهي در ايران ايجاد شود. لذا از ارسال نظرات ، پيشنهادات و مطالب علمي و فني خود دريغ نكرده و به غني‌تر كردن اين سایت براي استفاده كارشناسان و علاقمندان كمك نماييد. بديهي است مطالب و نظرات به اسم ارسال كننده درج خواهد شد.

نوشته‌های بیشتر از dastmardi
قبلی برگزاری دوره آموزشی طراحی و تحلیل آزمایش ها در پژوهشگاه استاندارد
بعدی برگزاری دوره آموزشی تجزیه و تحلیل سیستم‌های اندازه‌گیری (MSA)

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
گالری تصاویر
  • کاربرد نرم افزار MINITAB در کنترل فرآیند آماری برای مشخصه‌های متغیر در سازمان منطقه آزاد کیش
  • ممیزی داخلی مراکز آزمایشگاهی مبتنی بر استاندارد ISO/IEC 17025:2017 آزمایشگاه های آب و فاضلاب استان های شمال شرقی و شرقی ایران
  • آموزش کنترل فرایند آماری - مازرون فوم
    کنترل فرآیند آماری (SPC) با استفاده از نرم‌افزار MINITAB در گروه صنعتی دانش بنیان مازرون فوم
  • تخمین عدم قطعیت اندازه گیری آزمایشگاه‌های صنایع غذایی و شیمیایی استان گلستان
  • کنترل فرایند آماری (SPC) شرکت عالیفرد (سن ایچ)
  • ارزیابی عدم قطعیت اندازه گیری در آزمایشگاه های آب و فاضلاب استان های شمال شرقی و شرقی ایران
  • ارزیابی عدم قطعیت اندازه گیری در آزمایشگاهی میکروبیولوژی برای شرکت سیناژن
  • آشنایی با الزامات استاندارد ISO/IEC 17025:2017 اداره کل استاندارد استان زنجان
  • برآورد عدم قطعیت اندازه گیری در آزمایشگاه های پزشکی برای آزمایشگاه های رفرانس سازمان تامین اجتماعی
  • ارزیابی عدم‌قطعیت در اندازه‌گیری با میکروسکوپ نیروی اتمی (AFM) در شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی
  • آموزش آشنایی با الزامات ایزو 17025 - اداره استاندارد بندر عباس
    آشنایی با الزامات و تغییرات ویرایش جدید استاندارد ISO/IEC 17025:2017 اداره استاندارد استان هرمزگان
  • کالیبراسیون عمومی شرکت تکوین الکترونیک
  • آشنایی با الزامات استاندارد ISO/IEC 17025:2017 در شرکت ترانسفورماتور توزیع زنگان
  • آشنایی با روش‌های آماری در مقایسات بین آزمایشگاهی اداره استاندارد
  • آشنایی با الزامات استاندارد ISO/IEC 17025:2017 اداره کل استاندارد استان آذربایجان شرقی
  • آشنایی با تغییرات ویرایش جدید استاندارد ISO/IEC 17025:2017 شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی
  • آشنایی با روشهای آماری در مقایسات بین آزمایشگاهی اداره استاندارد همدان
  • نقش عدم قطعیت اندازه گیری در فرایند ارزیابی انطباق اداره استاندارد استان زنجان
  • برگزاری دوره آموزشی تربیت ارزیاب فنی برای مراکز آزمایشگاه شرکت خودروسازی سایپا
  • کنترل فرآیند آماری (SPC) با استفاده از نرم‌افزار MINITAB در گروه صنعتی دانش بنیان مازرون فوم
  • آموزش ممیزان داخلی نکات مهم در سیستم مدیریت کیفیت مبتی بر استاندارد ISO/IEC 17025
  • تضمین کیفیت نتایج آزمون اداره استاندارد خراسان شمالی
  • تضمین کیفیت نتایج آزمون ادارهاستاندارد مازندران
  • آموزش برآورده عدم قطعیت اندازه گیری به روش بالا به پایین - زنجان
    ارزیابی عدم قطعیت اندازه گیری به روش بالا به پایین با نرم افزار MUKit اداره استاندارد استان زنجان
  • ارزیابی عدم قطعیت اندازه‌گیری با نرم افزار QMSys GUM‌ در شرکت سیناژن
  • تجزیه و تحلیل سیستم اندازه گیری اداره استاندارد زنجان
  • تضمین کیفیت نتایج آزمون استان گلستان
  • طراحی و تحلیل آزمایش ها اداره استاندارد استان کرمانشاه
  • تخمین عدم قطعیت اندازه گیری در شرکت تکوین الکترونیک
  • ارزیابی عدم قطعیت اندازه گیری با نرم افزار QMSys GUM‌ برای آزمون‌های مرتبط با مواد نفتی در شرکت نفت ایرانول
  • آشنایی با الزامات استاندارد ISO/IEC 17025:2017 درمجتمع تولیدی نخ تایر صبا
  • آشنایی با روش‌های آماری در مقایسات بین آزمایشگاهی و آزمون مهارت در آزمایشگاه‌های استان زنجان
  • ارزیابی عدم قطعیت اندازه گیری در آزمایشگاه های آب و فاضلاب استان های شمال شرقی و شرقی ایران
  • عدم قطعیت اندازه گیری به روش بالا به پایین اداره استاندارد
  • تعیین دقت روش آزمون پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری
  • آشنایی با الزامات استاندارد ISO/IEC 17025:2017 استان مازندران
  • آموزش آشنایی با الزامات ایزو 17025 - اداره استاندارد بندر عباس
    آشنایی با الزامات استاندارد ISO/IEC 17025:2017 استاندارد استان هرمزگان
  • تصدیق و صحه گذاری روش های آزمون در اداره استاندارد استان هرمزگان
  • نمونه برداری پذیرشی (ASP) اداره استاندارد استان زنجان
  • ارزیابی عدم قطعیت اندازه گیری در آزمایشگاه‌های فنی و مکانیک خاک وزارت راه
  • ارزیابی عدم قطعیت اندازه گیری برای کارگروه کروماتوگرافی شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی
  • نقش عدم قطعیت اندازه گیری در فرایند ارزیابی انطباق استان مازندران
دسته‌های محصولات
  • خدمات مشاوره
  • دوره‌های آموزشی
    • آموزش‌های آزمایشگاهی بر اساس استاندارد ایزو 15189
    • آموزش‌های آزمایشگاهی بر اساس استاندارد ایزو 17025
    • آموزش‌های مراکز آزمون مهارت بر اساس استاندارد ایزو 17043
    • دوره های آموزشی مدیریتی
    • دوره‌های آموزشی ابزارهای کیفیت
  • کتاب‌ها و راهنماها
  • مشاوره استاندارد ایزو 15189
  • مشاوره استاندارد ایزو 17025
  • مشاوره استاندارد ایزو 17043
  • مشاوره استاندارد ایزو 9001
  • مشاوره مدیریت عملکرد در سازمان
  • نرم افزارهای کاربردی
جستجوی محصولات
آخرین مطالب سایت
  • ارائه مدلی جامع برای مدیریت عملکرد کارکنان در مراکز آزمایشگاهی
  • فیلم آموزش استاندارد ایزو 17025 – الزامات منابع
  • فیلم آموزش استاندارد ایزو 17025 – الزامات ساختاری
  • فیلم آموزش استاندارد ایزو 17025 – الزامات عمومی
  • فیلم فاکتور عدم قطعیت چیست؟
تماس
  • تهران، رسالت، خیابان کرمان
  • 09125446045
  • info@dastmardi.ir
دسته‌ها
  • استاندارد ایزو 15189
  • استاندارد ایزو 17025
  • اطمینان از اعتبار نتایج – تضمین کیفیت نتایج آزمون و کالیبراسیون
  • انتشارات
  • تجزیه و تحلیل سیستم های اندازه گیری
  • تجزیه و تحلیل‌های آماری
  • تصدیق و صحه گذاری روشهای آزمون
  • خبرهای آکادمی
  • طراحي و تجزيه و تحليل آزمايش ها
  • عدم قطعیت اندازه گیری
  • كاليبراسيون تجهيزات
  • کنترل کیفیت
  • مدیریت ریسک در آزمایشگاه
  • مشاوره ایزو 17025
  • مشاوره و آموزش
  • مقالات
  • نمونه برداري پذيرشي
  • ویدئو
دسته‌های محصولات
  • خدمات مشاوره
  • دوره‌های آموزشی
    • آموزش‌های آزمایشگاهی بر اساس استاندارد ایزو 15189
    • آموزش‌های آزمایشگاهی بر اساس استاندارد ایزو 17025
    • آموزش‌های مراکز آزمون مهارت بر اساس استاندارد ایزو 17043
    • دوره های آموزشی مدیریتی
    • دوره‌های آموزشی ابزارهای کیفیت
  • کتاب‌ها و راهنماها
  • مشاوره استاندارد ایزو 15189
  • مشاوره استاندارد ایزو 17025
  • مشاوره استاندارد ایزو 17043
  • مشاوره استاندارد ایزو 9001
  • مشاوره مدیریت عملکرد در سازمان
  • نرم افزارهای کاربردی
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://dastmardi.ir/?p=375
ورود به سیستم ×

Sign in with Google

قدرت گرفته ازwp-glogin.com

رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ورود با کد یکبارمصرف
ارسال مجدد کد یکبار مصرف(00:90)
آیا حساب کاربری ندارید؟
نام‌نویسی
ارسال مجدد کد یکبار مصرف(00:90)
برگشت به صفحه ورود به سایت

ارسال مجدد کد یکبار مصرف (00:90)
برگشت به صفحه ورود به سایت
  • (+93) Afghanistan
  • (+355) Albania
  • (+213) Algeria
  • (+1) American Samoa
  • (+376) Andorra
  • (+244) Angola
  • (+1) Anguilla
  • (+1) Antigua
  • (+54) Argentina
  • (+374) Armenia
  • (+297) Aruba
  • (+61) Australia
  • (+43) Austria
  • (+994) Azerbaijan
  • (+973) Bahrain
  • (+880) Bangladesh
  • (+1) Barbados
  • (+375) Belarus
  • (+32) Belgium
  • (+501) Belize
  • (+229) Benin
  • (+1) Bermuda
  • (+975) Bhutan
  • (+591) Bolivia
  • (+599) Bonaire, Sint Eustatius and Saba
  • (+387) Bosnia and Herzegovina
  • (+267) Botswana
  • (+55) Brazil
  • (+246) British Indian Ocean Territory
  • (+1) British Virgin Islands
  • (+673) Brunei
  • (+359) Bulgaria
  • (+226) Burkina Faso
  • (+257) Burundi
  • (+855) Cambodia
  • (+237) Cameroon
  • (+1) Canada
  • (+238) Cape Verde
  • (+1) Cayman Islands
  • (+236) Central African Republic
  • (+235) Chad
  • (+56) Chile
  • (+86) China
  • (+57) Colombia
  • (+269) Comoros
  • (+682) Cook Islands
  • (+225) Côte d'Ivoire
  • (+506) Costa Rica
  • (+385) Croatia
  • (+53) Cuba
  • (+599) Curaçao
  • (+357) Cyprus
  • (+420) Czech Republic
  • (+243) Democratic Republic of the Congo
  • (+45) Denmark
  • (+253) Djibouti
  • (+1) Dominica
  • (+1) Dominican Republic
  • (+593) Ecuador
  • (+20) Egypt
  • (+503) El Salvador
  • (+240) Equatorial Guinea
  • (+291) Eritrea
  • (+372) Estonia
  • (+251) Ethiopia
  • (+500) Falkland Islands
  • (+298) Faroe Islands
  • (+691) Federated States of Micronesia
  • (+679) Fiji
  • (+358) Finland
  • (+33) France
  • (+594) French Guiana
  • (+689) French Polynesia
  • (+241) Gabon
  • (+995) Georgia
  • (+49) Germany
  • (+233) Ghana
  • (+350) Gibraltar
  • (+30) Greece
  • (+299) Greenland
  • (+1) Grenada
  • (+590) Guadeloupe
  • (+1) Guam
  • (+502) Guatemala
  • (+44) Guernsey
  • (+224) Guinea
  • (+245) Guinea-Bissau
  • (+592) Guyana
  • (+509) Haiti
  • (+504) Honduras
  • (+852) Hong Kong
  • (+36) Hungary
  • (+354) Iceland
  • (+91) India
  • (+62) Indonesia
  • (+98) Iran
  • (+964) Iraq
  • (+353) Ireland
  • (+44) Isle Of Man
  • (+972) Israel
  • (+39) Italy
  • (+1) Jamaica
  • (+81) Japan
  • (+44) Jersey
  • (+962) Jordan
  • (+7) Kazakhstan
  • (+254) Kenya
  • (+686) Kiribati
  • (+965) Kuwait
  • (+996) Kyrgyzstan
  • (+856) Laos
  • (+371) Latvia
  • (+961) Lebanon
  • (+266) Lesotho
  • (+231) Liberia
  • (+218) Libya
  • (+423) Liechtenstein
  • (+370) Lithuania
  • (+352) Luxembourg
  • (+853) Macau
  • (+389) Macedonia
  • (+261) Madagascar
  • (+265) Malawi
  • (+60) Malaysia
  • (+960) Maldives
  • (+223) Mali
  • (+356) Malta
  • (+692) Marshall Islands
  • (+596) Martinique
  • (+222) Mauritania
  • (+230) Mauritius
  • (+262) Mayotte
  • (+52) Mexico
  • (+373) Moldova
  • (+377) Monaco
  • (+976) Mongolia
  • (+382) Montenegro
  • (+1) Montserrat
  • (+212) Morocco
  • (+258) Mozambique
  • (+95) Myanmar
  • (+264) Namibia
  • (+674) Nauru
  • (+977) Nepal
  • (+31) Netherlands
  • (+687) New Caledonia
  • (+64) New Zealand
  • (+505) Nicaragua
  • (+227) Niger
  • (+234) Nigeria
  • (+683) Niue
  • (+672) Norfolk Island
  • (+850) North Korea
  • (+1) Northern Mariana Islands
  • (+47) Norway
  • (+968) Oman
  • (+92) Pakistan
  • (+680) Palau
  • (+970) Palestine
  • (+507) Panama
  • (+675) Papua New Guinea
  • (+595) Paraguay
  • (+51) Peru
  • (+63) Philippines
  • (+48) Poland
  • (+351) Portugal
  • (+1) Puerto Rico
  • (+974) Qatar
  • (+242) Republic of the Congo
  • (+40) Romania
  • (+262) Runion
  • (+7) Russia
  • (+250) Rwanda
  • (+290) Saint Helena
  • (+1) Saint Kitts and Nevis
  • (+508) Saint Pierre and Miquelon
  • (+1) Saint Vincent and the Grenadines
  • (+685) Samoa
  • (+378) San Marino
  • (+239) Sao Tome and Principe
  • (+966) Saudi Arabia
  • (+221) Senegal
  • (+381) Serbia
  • (+248) Seychelles
  • (+232) Sierra Leone
  • (+65) Singapore
  • (+1) Sint Maarten
  • (+421) Slovakia
  • (+386) Slovenia
  • (+677) Solomon Islands
  • (+252) Somalia
  • (+27) South Africa
  • (+82) South Korea
  • (+211) South Sudan
  • (+34) Spain
  • (+94) Sri Lanka
  • (+1) St. Lucia
  • (+249) Sudan
  • (+597) Suriname
  • (+268) Swaziland
  • (+46) Sweden
  • (+41) Switzerland
  • (+963) Syria
  • (+886) Taiwan
  • (+992) Tajikistan
  • (+255) Tanzania
  • (+66) Thailand
  • (+1) The Bahamas
  • (+220) The Gambia
  • (+670) Timor-Leste
  • (+228) Togo
  • (+690) Tokelau
  • (+676) Tonga
  • (+1) Trinidad and Tobago
  • (+216) Tunisia
  • (+90) Turkey
  • (+993) Turkmenistan
  • (+1) Turks and Caicos Islands
  • (+688) Tuvalu
  • (+1) U.S. Virgin Islands
  • (+256) Uganda
  • (+380) Ukraine
  • (+971) United Arab Emirates
  • (+44) United Kingdom
  • (+1) United States
  • (+598) Uruguay
  • (+998) Uzbekistan
  • (+678) Vanuatu
  • (+58) Venezuela
  • (+84) Vietnam
  • (+681) Wallis and Futuna
  • (+212) Western Sahara
  • (+967) Yemen
  • (+260) Zambia
  • (+263) Zimbabwe

This is a demo store for testing purposes — no orders shall be fulfilled. رد کردن

مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.

سوالی دارید؟ از ما بپرسید، کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.

آکادمی دکتر دستمردی
  • 09125446045
  • شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 تا 17
  • info@dastmardi.ir