جستجو برای:
  • خانه
  • خدمات مشاوره
    • مشاوره استاندارد ISO 17025
    • مشاوره استاندارد ISO 17043
    • مشاوره استاندارد ISO 15189
    • مشاوره استاندارد ISO 9001
    • مشاوره مدیریت عملکرد
  • دوره‌های آموزشی
    • آموزش‌های استاندارد ایزو 17025
    • آموزش‌های استاندارد ایزو 17043
    • آموزش‌های استاندارد ایزو 15189
    • دوره‌های آموزشی ابزارهای کیفیت
    • دوره های آموزشی مدیریتی
  • دانلودها
    • دانلود کتاب ها
    • دانلود راهنماها
    • دانلود استانداردها
    • دانلود نرم افزارهای کاربردی
    • دانلود جزوات آموزشی مفید
    • نرم افزار محاسبه عدم قطعیت
  • خبرها
  • مقالات
  • تماس با ما

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
ورود با ‫Google
Or Use Social

ثبت نام

ارسال مجدد کد یکبار مصرف (00:120)
  • 09333306045
  • [email protected]
آکادمی دکتر دستمردی
  • خانه
  • خدمات مشاوره
    • خدمات مشاوره

      مشاوره مدیریت عملکرد در سازمان

      1 دوره

      مشاوره استاندارد ایزو 9001

      1 محصول

      مشاوره استاندارد ایزو 17043

      1 محصول

      مشاوره استاندارد ایزو 17025

      1 محصول

      مشاوره استاندارد ایزو 15189

      1 دوره
      • دوره‌های آموزشی
        • دوره‌های آموزشی ابزارهای کیفیت
        • آموزش‌های آزمایشگاهی بر اساس استاندارد ایزو 17025
        • آموزش‌های آزمایشگاهی بر اساس استاندارد ایزو 15189
        • آموزش‌های مراکز آزمون مهارت بر اساس استاندارد ایزو 17043
      • مشاوره استاندارد ایزو 17043
      • کتاب‌ها و راهنماها
      • مشاوره استاندارد ایزو 17025
      • مشاوره استاندارد ایزو 15189
      • مشاوره استاندارد ایزو 9001
      • مشاوره مدیریت عملکرد در سازمان
      • خدمات مشاوره
      • نرم افزارهای کاربردی
  • خدمات آموزشی
    • آموزش‌های استاندارد ایزو 17025
      • آشنایی با الزامات استاندارد ایزو 17025
      • مدیریت ریسک و قواعد تصمیم گیری
      • تصدیق و صحه گذاری روشهای آزمون
      • اطمینان از اعتبار نتایج آزمون در آزمایشگاه
      • آموزش کنترل کیفیت داخلی و خارجی در آزمایشگاه
      • ارزشیابی عدم قطعیت اندازه گیری به روش GUM
      • آشنایی با روش‌های آماری در مقايسات بين آزمايشگاهی
      • ارزشیابی عدم قطعیت اندازه گیری به روش بالا به پایین
      • نقش عدم قطعیت اندازه گیری در فرایند ارزیابی انطباق
      • ممیزی داخلی آزمایشگاه بر اساس استاندارد ایزو 17025
      • تربیت ارزیاب فنی آزمایشگاه بر اساس استاندارد ایزو 17025
      • کاربرد نمودارهای کنترلی در اطمینان از اعتبار نتایج آزمون
      • ارزشیابی عدم قطعیت اندازه گیری در آزمون های میکروبیولوژی
    • آموزش‌های استاندارد ایزو 15189
      • آشنایی با الزامات استاندارد ایزو 15189
      • ارزشیابی عدم قطعیت اندازه گیری در آزمایشگاه پزشکی
      • تصدیق و صحه‌گذاری روش آزمون در آزمایشگاه پزشکی
    • دوره های آموزشی مدیریتی
      • مدیریت عملکرد کارکنان
      • آشنایی با الزامات استاندارد ایزو 9001
    • دوره‌های آموزشی ابزارهای کیفیت
      • آشنایی با شش سیگما (Six Sigma)
      • کنترل فرایند آماری با نرم‌افزار Minitab
      • طراحی و تحلیل آزمایشها با نرم‌افزار Minitab
      • نمونه برداری پذیرشی با نرم‌افزار Statgraphics
      • تجزیه و تحلیل سیستم اندازه‌گیری با نرم‌افزار Minitab
    • آموزش‌های استاندارد ایزو 17043
      • آشنایی با الزامات استاندارد ایزو 17043
      • روش‌های آماری برای کاربرد در آزمون مهارت مطابق با ISO 13528
  • دانلودها
    • دانلود کتاب ها
    • دانلود راهنماها
    • دانلود استانداردها
    • دانلود فیلم های آموزشی
    • دانلود جزوات آموزشی مفید
    • دانلود نرم افزارهای کاربردی
    • نرم افزار محاسبه عدم قطعیت
  • مقالات
  • خبرهای آکادمی
  • تماس با ما
ورود | عضویت

وبلاگ

آکادمی دکتر دستمردی > مقالات > هفت اصل مدیریت کیفیت در ویرایش جدید ISO 9001:2015

هفت اصل مدیریت کیفیت در ویرایش جدید ISO 9001:2015

1395-12-01
ارسال شده توسط دکتر مصطفی دستمردی
مقالات

هفت اصل مدیریت کیفیت، که مجموعه استانداردهای مدیریت کیفیت بر پایه آن اصول مدیریت کیفیت استوار است توسط کمیته ISO/TC 176 بروزآوری شده است و جدید ISO 9001:2015 در پیوست ب استاندارد تشریح شده است. در ویرایش قبلی استاندارد ایزو، ISO 9001:2008 هشت اصل مدیریت کیفیت تعریف شده بود که در ویرایش ۲۰۱۵، اصول مدیریت کیفیت بروزآوری شده است.

پیوست ب استاندارد ISO 9001:2015 در چارچوب، یک “بیانیه” در شرح هر کدام از اصول مدیریت کیفیت و یک “استدلال منطقی” در شرح آنکه چرا سازمان باید به این اصل بپردازد بیان می‌شود.

هفت اصل مدیریت کیفیت در ISO 9001:2015

اصول اول مدیریت کیفیت: تمرکز بر مشتری

الف) بیانیه
تمرکز اصلی مدیریت کیفیت برآوردن الزامات مشتری و تلاش بر فراتر رفتن از انتظارات مشتری است.

ب) استدلال منطقی
موفقیت پایدار زمانی حاصل می‌شود که یک سازمان اعتماد مشتریان و سایر طرفهای ذی‌نفع که به آنها وابسته است را جلب کرده و حفظ نماید. هر جنبه از تعامل با مشتری فرصتی برای ایجاد ارزش به مشتری فراهم می‌نماید درک نیازهای جاری و آتی مشتریان و دیگر طرف‌های ذی‌نفع به موفقیت پایدار سازمان کمک می‌نماید.

اصول دوم مدیریت کیفیت: رهبری

الف) بیانیه
رهبران در تمام سطوح پدید آورنده وحدت هدف و جهت‌گیری می‌باشند و شرایطی را فراهم می‌کنند که در آن افراد در دستیابی به اهداف کیفی سازمان مشارکت نمایند.

ب) استدلال منطقی
ایجاد وحدت هدف، جهت‌گیری و مشارکت سازمان را قادر می‌سازد استراتژی‌ها، خط‌مشی‌ها، فرآیندها و منابعش را برای دستیابی به اهدافش هم راستا سازد.

اصول سوم مدیریت کیفیت: مشارکت افراد

الف) بیانیه
برای سازمان ضروری است که تمام افراد ذیصلاح و توانمند بوده و در ارائه ارزش مشارکت کنند. افراد ذیصلاح و توانمند که در تمام سازمان مشارکت می‌کنند توانایی سازمان را برای ایجاد ارزش ارتقاء می‌دهند.

ب) استدلال منطقی
برای مدیریت مؤثر و کارآمد سازمان مهم است که تمام افراد در تمام سطوح مشارکت کنند و به تک‌تک آنها احترام گذاشته شود قدردانی، توانمندسازی و ارتقای مهارت‌ها و دانش به مشارکت افراد در دستیابی به اهداف سازمان کمک می‌کند.

اصول چهارم مدیریت کیفیت: رویکرد فرآیندی

الف) بیانیه
نتایج یکسان و قابل پیش‌بینی موثرتر و کاراتر به‌دست می‌آیند وقتی فعالیت‌ها به‌صورت فرآیندهای به هم مرتبط به‌عنوان سیستم منسجم عمل می‌کنند درک و مدیریت می‌شوند.

ب) استدلال منطقی
سیستم مدیریت کیفیت از فرآیندهای به هم مرتبط تشکیل‌شده است درک اینکه چگونه نتایج توسط این سیستم شامل تمام فرآیندها، منابع، کنترل و تعاملات ایجاد می‌شوند به سازمان کمک می‌کند عملکرد خود را ارتقاء دهد.

اصول پنجم مدیریت کیفیت: بهبود

الف) بیانیه
سازمان‌های موفق تمرکز روزافزون بر بهبود دارند.

ب) استدلال منطقی
بهبود برای سازمان به‌ منظور نگهداری سطوح فعلی عملکرد، واکنش در برابر تغییرات در شرایط داخلی و خارجی‌اش و ایجاد فرصت‌های جدید ضروری است.

اصول ششم مدیریت کیفیت: تصمیم‌گیری مبتنی بر شواهد

الف) بیانیه
احتمال کسب نتایج دلخواه از تصمیمات مبتنی بر تجزیه‌وتحلیل و ارزیابی داده و اطلاعات بیشتر است.

ب) استدلال منطقی
تصمیم‌گیری می‌تواند فرآیند پیچیده‌ای باشد و همیشه تا حدی عدم‌قطعیت به دنبال دارد این فرآیند شامل انواع و منابع ورودی‌ها و همچنین تفسیر آنها می‌باشد که ممکن است ذهنی باشد دانستن روابط علت و معلولی و عواقب بالقوه غیر دلخواه مهم است حقایق، شواهد و تجزیه‌وتحلیل داده منجر به افزایش خاصیت عینی بودن و اعتمادپذیری در تصمیمات اتخاذ شده می‌شود.

اصول هفتم مدیریت کیفیت: مدیریت روابط

الف) بیانیه
سازمان‌ها برای موفقیت پایدار روابط خود با طرف‌های ذی‌نفع مانند تأمین کنندگان مدیریت می‌کنند.

ب) استدلال منطقی
طرف‌های ذی‌نفع بر عملکرد سازمان تأثیر می‌گذارند زمانی که سازمان روابط ذی‌نفعان خود را به‌منظور بهینه‌سازی تاثیرشان بر عملکرد مدیریت می‌کند موفقیت پایدار نیز محتمل‌تر خواهد بود مدیریت روابط با تأمین کنندگان و شبکه شرکاء اغلب اهمیت ویژه‌ای دارند.

برچسب ها: هفت اصل مدیریت کیفیتویرایش جدید استاندارد
درباره دکتر مصطفی دستمردی

مدیر آکادمی

نوشته‌های بیشتر از دکتر مصطفی دستمردی
قبلی برگزاری دوره آموزشی آشنایی با شش سیگما (۶σ)
بعدی برگزاری دوره آموزشی تضمین کیفیت نتایج آزمون در شرکت نفت سپاهان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
آخرین مطالب سایت
  • برگزاری دوره آموزشی ارزشیابی عدم‌قطعیت اندازه‌گیری در آزمایشگاه میکروبیولوژی در شرکت داروسازی اسوه
  • برگزاری دوره آموزشی اطمینان از اعتبار نتایج آزمون برای کارکنان آزمایشگاه های شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)
  • برگزاری دوره آموزش تشریح الزامات استاندارد ایزو 17025 در شرکت بهینه فرآیند آزما
  • برگزاری دوره آموزشی قواعد تصمیم گیری و ریسک در آزمایشگاه در شرکت داروسازی شهید قاضی
  • تعیین حد بالایی خطی‌بودن در آزمون‌های کمی میکربیولوژی
  • درباره ما

 

نوآوری و کیفیت خدمات موتور رشد و پیشرفت تیم مشاوره ما در این سال‌ها بوده است. ما اعتقاد داریم که “کیفیت پلی است به سوی رضایت مشتریان” و “اصلی‌ترین عامل اندازه‌گیری کیفیت، رضایت مشتریان است” بر این اساس شما می‌توانید با تمامی مراکز و سازمان‌هایی که تیم مشاوره ما به آنها همکاری داشته‌اند، تماس بگیرید و در خصوص کیفیت خدمات ما و رضایت آنها از خدمات آموزشی و مشاوره‌ای ارائه شده در خصوص پیاده‌سازی سیستم مدیریت پرس‌وجو نمایید. رضایت مشتریان و درصد بالای پروژه موفق ما اتفاقی نیست بلکه حاصل تعهد و تلاش هوشمندانه است.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://dastmardi.ir/?p=1528
ورود
ورود با موبایل
ورود با ‫آدرس ایمیل
آیا هنوز عضو نشده؟ اکنون ثبت نام کنید
ورود با ‫Google
Or Use Social
بازنشانی رمزعبور
ورود با موبایل
ورود با ‫آدرس ایمیل
ثبت نام
قبلا عضو شده اید؟ اکنون وارد شوید
WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی مشتریان آکادمی آماده است تا به سوالات شما پاسخ دهد.
پشتیبانی آنلاین
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.
با ما در تماس باشید.
همکاران ما در آکادمی دکتر دستمردی در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان می‌باشند.
سوالات متداول
به فایل‌های دانلودی دسترسی ندارم.

لینک فایل مشکل‌دار را از فرم سمت راست این صفحه ارسال نمایید.

چگونه برای برگزاری دوره‌های آموزشی هماهنگ کنیم؟

برای هماهنگی به منظور برگزاری دوره‌های آموزشی می‌توانید درخواست خودتان را از طریق ایمیل برای مدیر آکادمی ارسال نمایید یا با استفاده از شماره تماس قرارداده شده در سایت و همچنین وانس آپ با واحد پشتیبانی آکادمی به طور مستقیم در ارتباط باشید.

از مشتریان آکادمی هستم و نیاز به راهنمایی علمی دارم؟

برای راهنمایی مشتریان آکادمی امکان ارسال تیکت برای آنها فراهم شده است. پس از ورود به پروفایل خودتان می‌توانید سئوالات خود را به صورت تیکت ارسال نمایید. همکاران پشتیبانی آکادمی در اسرع وقت به سئوالات مطرح شده پاسخ خواهند داد.

آدرس آکادمی

تهران، رسالت، خیابان کرمان

شماره تماس آکادمی

09125446045 09333306045

ایمیل پشتیبانی آکادمی

[email protected]